På grund af mangel på medarbejdere, kan vi desværre ikke holde så meget åbent i løbet af sommeren.
Åbningsdage til a la carte
I juni 26 kan vi desværre kun gennemføre fire åbningsdage. Det er:
19. – 20. juni fra kl. 18.00 – 21.30
23. juni fra kl. 18.00 – 21.30
26. juni fra kl. 18.00 – 21.30
I juli 26 kan vi desværre kun gennemføre fem åbningsdage. Det er:
3. – 4 juli fra kl. 18.00 – 21.30
24. – 25. juli fra kl. 18.00 – 21.30
31. juli kl. 18.00 til 21.30
I august 26 kan vi pt. kun gennemføre følgende åbningsdage. Det er:
1. august fra kl. 18.00 – 21.30
14. og 15. august fra kl. 18.00 – 21.30
21. og 22. august fra kl. 18.00 – 21.30
28 og 29. august fra kl. 18.00 – 21.30
Der kan komme yderligere aflysninger.
Vi har sat ejendommen til salg, og der har allerede været flere at kikke på den, men om de vil drive restaurant eller ej, ved vi ikke.
Private selskaber i 2026 gennemføres
Vi har en del private selskaber i 2026 og 2027. Vi gennemfører alle selskaberne i 2026, og kontakter snarest dem, der har bestilt selskab i 2027.
Ingen medarbejdere
Det har været meget svært at skaffe nye medarbejdere de sidste tre til fire år. Vi har heldigvis stadigt en del af vores gamle medarbejdere, hvoraf flere har været her i fire til fem år. Men fleste er unge mennesker, der skal i gang med uddannelse, og de fleste af dem forlader Nysted i løbet af det tidlige efterår.
Vi søger stadigt efter serveringspersonale og køkkenmedarbejdere, og har jævnligt samtale med ansøgere. I denne weekend havde vi ansat to nye medarbejdere, hvoraf begge har meddelt, at de alligevel ikke kommer.
Når vi indkalder ansøgere til samtale, bliver omkring halvdelen væk uden at give besked. Og når vi aftaler ansættelser, bliver de oftest bare væk.
Vi tror måske ansøgerne skal ansøge, men aldrig har været reelt interesseret.
Det er det samme problem i mange andre restauranter på Lolland Falster.
Synd for Nysted og byens gæster
Da vi kom til Nysted for knap 10 år siden, var der flere restauranter. Der var Skansepavillonen, The Cottage, Røgeriet på havnen, Restaurant Ö, Nysted Mole og to pizzeriaer. Kort tid efter åbnede vi Det Gamle Pakhus. Nu er der kun få restauranter tilbage.
Vi frygter, at Nysted i år vil se langt færre besøgende end tidligere, men har ikke rigtig nogen løsning på problemerne.